Statcounter

keskiviikko 3. marraskuuta 2010

Pohjan kirkkoherra vastaa Salon Seudun Sanomien juttuun: Kuka tarvitsee suojelua ja keneltä?

Salon Seudun Sanomissa oli artikkeli mielenosoituksesta, jonka Finrosforum oli järjestänyt minua vastaan Pohjan Pyhän Marian kirkon edustalle.

Artikkelin kirjoittaja ei ollut tarkistanut näkökohtia minulta. Mielestäni artikkelista syntyi vääriä mielikuvia. Surullista, jos seurakuntalaisilla ja luottamushenkilöillä on todella tuollainen tunnelma kuin lehti siteeraa.

Ilmeisesti Finrosforumin mielenosoitus onnistui täydellisesti tuossa pyrkimyksessä!

Silti kysyn ihmetellen jutussa esitettyjä väitteitä: En ole muka työpaikalla? Milloin en ole ollut tavoitettavissa?

Tuomiokapitulin hyväksymän lomajärjestelyn mukaisesti olen pitänyt vapaani ja vastannut puhelimeen jopa lomalla, kun olen ulkomailla. Vastaan jopa omilla kustannuksilla puheluihin lomapäivinä ym.!

Syyskuun alussa minulla oli 3 kertaa alle viikon - 5 päivän - lomajakso, koska kesällä ei ollut yhtään viikkoa lomaa. Nämä lomapäivät olivat arkipäiviä, tapasin seurakuntalaisia toimituskeskusteluja varten ym. Yleensä lomalla ei tarvitsisi olla töissä.

Kai minullakin olisi oikeus 38 päivän vuosilomaan, jota en ole suinkaan pitänyt - en edes yhtään kokonaista viikkoa? Miten voi olla mahdollista väittää, että hoidan töitä vain viikonloppuisin?

Jos minulla on kaksi vapaapäivää viikossa, niin kai minulla niihin on oikeus. En ole ollut edes sairaana vuoden aikana, paitsi ehkä yksittäisen päivän nuhakuumeen vuoksi.

Mitä piispan käskyjä en noudata? Mitä sellaisia käskyjä, joihin piispalla on oikeus? Piispa puhui joskus jotain matkustamisrajoituksista, mutta uskon kuulleeni erheellisesti, sillä sellaisia rajoituksiahan ei voi asettaa.

Olen ollut aktiivinen yhteiskunnallisesti, vaikka en ota osaa poliittisiin puolueisiin. Olen arvostellut vihan rakentamista Venäjää vastaan. Ilmeisesti arvosteluni on ollut liian pisteliästä, koska muutamat Finrosforumin henkilöt ovat saaneet asiasta herneen nenäänsä.

Mikä oikeus on näillä kantelijoilla ja valittajilla leimata minut vieraan vallan agentiksi, mutta itse en saisi puolustautua julkisesti valhetta vastaan?

Pitäisi muistaa, että sunnuntain 31.10. mielenosoituksen järjestänyt henkilö Mikael Storsjö pitää Doku Umarovin ylistämää Kavkaz Center sivustoa ja on hermostunut: julkisten tietojen mukaan hänellä on Vantaan käräjäoikeudesta 3 syytettä (törkeästä) laittomasta maahantulon järjestämisestä.

Nyt nämä ihmiset lähettävät minulle uhkauksia, yrittävät vaurioittaa työpaikkaa, esittelevät minua ja perhettäni terroristeille fsb-agenttina niin että itse Doku Umarov lähetti minulle uhkaavan viestin.

 Kuka tässä tarvitsee suojelua ja keneltä? Surullista oli jutella erään toimittajan kanssa, sillä hän ei tiennyt kuka on tämä "Doku". Hän on Venäjän FSB:n ja Amerikan turvallisuuspalvelun CIA:n etsimä terroristipäällikkö.

SSS-jutussa mainittu Iltalehden juttu oli ylipäätänsä mauton vääristely, sillä en ole sanonut tahtovan "tappaa" ketään, vaan Mikael Storsjö varasti suljetulta nettisivulta IT-asiantuntijana keskeneräiseksi jääneen videoni, julkaisi ja levitti sitä omatoimisesti sekä nimesi sen uudestaan pahantahtoisesti. Minultahan video jäi kesken puhelinsoiton vuoksi ja epäonnistui ylipäätänsä, mutta Storsjö on ladannut sen, julkaissut ja levittänyt sitä pahantahtoisesti. Kuka tarvitsee suojelua ja keneltä?

Minä haluan rauhallisempaa elämää kuin olen saanut viettää tähän saakka.


Juha Molari, kirkkoherra (Pohja)


Jälkikirjoitus:

Äsken saamani tiedon mukaan SSS on luvannut julkaista vastineeni, mutta on sensuroinut siitä 70 % ja kirjoittanut jutun uudestaan nimissäni täten lyhyemmäksi. En jaksa heidän kanssa väitellä!

Uudesta jutusta puuttuvat Storsjö, siitä puuttuvat Doku, siitä puuttuvat Kavkaz Center, siitä puuttuvat Vantaan käräjäoikeus, siitä puuttuvat kommenttini Iltalehdestä jne.







- - - -